>پایگاه اطلاع رسانی مهندس احسان ارکانی

صفحات رسمی مهندس احسان ارکانی

وب سایت
Arkani.ir
توییتر
http://urly.ir/twitter
اینستاگرام
http://urly.ir/instagram
تلگرام
http://urly.ir/telegram
سروش
http://urly.ir/soroush
ایتا
http://urly.ir/eitaa
بله
http://urly.ir/bale

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۸۹، ۱۲:۳۹ ب.ظ

۰

احسان ارکانی

دیدگاه های روشن مقام معظم رهبری در خصوص نقش کلیدی کارآفرینی که یکی از راهبردهای اساسی وزارت کار و امور اجتماعی به شمار می آید چشم انداز امیدوار کننده تری از تحول ساختاری کارآفرینی در گستره اقتصاد ملی ایجاد کرده است .
به گزارش روابط عمومی کار و امور اجتماعی مهندس احسان ارکانی مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت کار با اشاره به مطلب بالا افزود : بیانات شامخ مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کارآفرینی ، که در دیدار جمعی از کارآفرینان با معظم له مطرح شد فصل جدیدی در ایده پردازی و گسترش ساختارهای معطوف به رشد و توسعه کارآفرینی در جامعه ایجاد کرده است .
وی افزود : دکتر شیخ الاسلامی همواره در منشور کاری خود گسترش کیفی برنامه هایی که به توسعه کار و کارآفرینی می انجامد را به عنوان یک فصل راهبردی برای گسترش ظرفیتهای اشتغالزایی و تولید مداوم ثروت در جامعه در برنامه های خود قرار داده است .
مهندس ارکانی افزود : بدین ترتیب تحلیل موشکافانه از بیانات مقام معظم رهبری از کارآفرینی و پیوند اساسی این مقوله  با بهبود فضای کسب و کار فرصتی مناسب فراروی برنامه ریزان قرار داده است .تا بیش از پیش بتوانند به تسهیل ساختاری معضلات فراروی کارآفرینان و سرمایه گذاران اهتمام ورزند . 
وی گفت : بدون تردید مقوله کارآفرینی که در سخنان مقام معظم رهبری به صراحت مورد تاکید قرار گرفت فضای تازه ای برای شکل گیری بسترهای اقتصاد رقابتی در جامعه ایجاد خواهد کرد . این موضوع به نوبه خود به توسعه اقتصاد دانش بنیان که منتهی به تولید ثروت ملی و رشد  روز افزون ظرفیتهای اشتغالزایی می شود منجر خواهد شد .
وی در ادامه افزود : یکی از ایده های مهم وزیر کار و امور اجتماعی در جهت تسهیل سرمایه گذاری و گسترش چتر حمایت از کارآفرینان ایجاد پنجره واحد کسب و کار است .
نقش آفرینی این ایده خلاق و مبتگرانه به گونه ای است که می تواند بخش قابل توجهی از ساختارهای تصمیم گیری و نظارتی را به گونه ای متعادل و متمرکز نماید . 
وی گفت :  با اجرایی شدن آن یقینا در کوتاه مدت شاهد توسعه سرمایه گذاری و رشد اقتصاد رقابتی خواهیم بود . بدین منظور بر این باورم که نگاه وسیع مقام معظم رهبری به این ایده مطرح شده از سوی وزیر کار و امور اجتماعی فرصت بسیار مبارکی برای اجرایی شدن جامع و فراگیر این راهبرد فراهم خواهد کرد .
مهندس ارکانی در ادامه با اشاره به تلاشها و برنامه های وسیع وزارت کار در جهت بهبود  فضای کسب و کار و نیز متحول شدن ساختارهای ا قتصادی و فرهنگی در جهت حضور روزافزون کارآفرینان و ایده پردازان خلاق در حوزه های اقتصادی و صنعتی گفت : وزارت کار با راه اندازی اتاق فکر برای اجرای دقیق شعار مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر همت مضاعف و کار مضاعف ، در حوزه تنظیم روابط کار به گونه ای به پیش رفته است که بتواند به فرایند مردمی شدن اقتصاد و نیز کاهش تصدی گریها منتهی شود مطمئنا این استراتژی که دقیقا براساس منویات مقام معظم رهبری و برنامه های راهبردی دولت دهم تدوین شده است ، گستره اقتصاد ملی را به گونه ای سازماندهی خواهد کرد که هریک از کارآفرینان ، ایده پردازان و صنعت گران و فعالان اقتصادی بتوانند جایگاهی در خور و مناسب در اقتصاد رقابتی کشور پیدا کنند . رسیدن به این هدف که هم اکنون با بیانات دلگرم کننده مقام معظم رهبری از مقوله کارآفرینی وضرورت تولید روزافزون ثروت ملی بیش از پیش تحقق پذیرتر شده است اقتصاد کشور را به نحوی متحول خواهد کرد که با شتاب بیشتری بتوانیم به موقعیت و هدفهای پیش بینی شده در چشم انداز ایران 1404 دست یابیم .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی