>پایگاه اطلاع رسانی مهندس احسان ارکانی

صفحات رسمی مهندس احسان ارکانی

وب سایت
Arkani.ir
توییتر
http://urly.ir/twitter
اینستاگرام
http://urly.ir/instagram
تلگرام
http://urly.ir/telegram
سروش
http://urly.ir/soroush
ایتا
http://urly.ir/eitaa
بله
http://urly.ir/bale

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۲۱ دی ۱۳۸۹، ۱۱:۳۳ ق.ظ

۰

مشاور وزیر کار و امور اجتماعی از اجرای طرح دورکاری در این وزارتخانه و عملیاتی شدن مصوبه دولت خبر داد.

احسان ارکانی از اجرای مصوبه دورکاری دولت در وزارت کار و امور اجتماعی خبر داد و گفت: وزارت کار به عنوان پیشنهاد دهنده طرح دورکاری در دولت، توانسته است مصوبه دولت در اجرای دورکاری را حداقل 50 درصد در کارکنان خود عملیاتی کند.

اخراج و خانه نشینی صحت ندارد

مشاور وزیر کار و امور اجتماعی اظهار داشت: در مورد دورکاری مواردی از قبیل خانه نشین شدن و یا اخراج بخشی از نیروها مطرح شده است که به هیچ وجه صحت ندارد. در این طرح افرادی که مشاغل آنها مشمول دورکاری می شوند دورکار می شوند و برخی مشاغل که نیاز به ارتباط با ارباب رجوع دارد، مشمول این طرح نخواهند شد.

ارکانی در ادامه وزارت کار را ستاد مرکزی تصمیم گیری ها دانست که اجرای آنها در استانها انجام می شود و تصریح کرد: اینکه کارشناسان وزارت کار می توانند از طریق دورکاری مسئولیتهای خود را انجام دهند موضوع طرح دورکاری است، نه اینکه از این طریق بخواهیم عده ای از افراد را اخراج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و اقداماتی که توسط ادارات کل و مدیران واحدها انجام شده است و طبق اعلام نیازی که آنها ارائه کرده اند مشخص می کند که برخی از مشاغل نیازی به اینترنت پرسرعت ندارند و ممکن است برای برخی اینترنت دایل آپ و برای گروهی نیز تلفن کافی باشد.

افزایش انگیزه و بهره وری

مدیرکل روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی در خصوص امکان حذف نظارت ها بر عملکرد کارکنان این وزارتخانه نیز افزود: این موضوع نیز صحت ندارد به نحوی که افراد دورکار موظف می شوند در مقابل انجام کار مشخصی که مدیر از آنها می خواهد مسئول باشد؛ بنابراین در این خصوص فقط محل حضور افراد تغییر می کند و در انجام وظایف تغییری ایجاد نشده است.

به گفته ارکانی هم اکنون با اجرای طرح دورکاری انگیزه های بیشتری نیز در افراد به وجود آمده است؛ به نحویکه از این طریق بهره وری نیز بالاتر رفت، همچنین موضوع تعدیل و یا اخراج کارکنان نیز در این طرح جایی ندارد چون افراد قراردادی و رسمی طبق قانون مدیریت خدمات کشوری فعالیت می کنند و قراردادها نیز طبق همان ضوابط خواهد بود.

امکان تغییر وضعیت کاری

مشاور وزیر کار و امور اجتماعی گفت: ما به همه افراد این قول را داده ایم که برای کار آنها هیچ مشکلی به وجود نمی آید، بنابراین موضوع تهدید مشاغل افراد و یا اخراج آنها درست نیست. البته افراد دورکار نباید فکر کنند که تا پایان دوره خدمتی خود در منازل خواهند ماند و ممکن است وضعیت کاری آنها با نظر مدیران تغییر کند.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت در بکارگیری راهکارهای تشویقی برای افراد دورکار، حقوق افراد نیز نه تنها کسر نخواهد شد بلکه افزایش هم خواهد یافت. این موضوع روشن است که دریافتی آنها از قبل هیچگاه کمتر نخواهد شد.

ارکانی نحوه محاسبه دورکاری در وزارت کار و امور اجتماعی را نفر ساعت دانست و افزود: چون طرح دورکاری توسط وزیر کار به دولت پشنهاد شد این موضوع در این وزارتخانه کمی جدی تر است ولی با این حال مصوبه دولت در تمام دستگاه ها لازم الاجرا است.

این مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعی اظهار داشت: حال ممکن است در تامین ملزومات و تجهیزات مورد نیاز دورکاران کمی کارهای اداری زمانبر نیز شود ولی تاکنون بخش زیادی از افراد توانسته اند ملزومات مورد نیاز خود را دریافت کنند و از این طریق کار در منازل آغاز شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی