>پایگاه اطلاع رسانی مهندس احسان ارکانی

صفحات رسمی مهندس احسان ارکانی

وب سایت
Arkani.ir
توییتر
http://urly.ir/twitter
اینستاگرام
http://urly.ir/instagram
تلگرام
http://urly.ir/telegram
سروش
http://urly.ir/soroush
ایتا
http://urly.ir/eitaa
بله
http://urly.ir/bale

طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۰۶ ب.ظ

۰


سید عبدالله ارجائی در همایش تبیین قانون حمایت از آمرین به معروف وناهیان از منکر با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی گفت : امربه معروف ونهی از منکر وظیفه ای است همگانی ومتقابل که حدود وشرایط وکیفیت آن را قانون معین می کند.
وی در جمع دبیران شوراهای امربه معروف ونهی از منکر ادارات کل خراسان رضوی تصریح کرد ،طبق قانون هرگونه فعل ، قول یا ترک فعل وقولی که به عنوان احکام اولی یا ثانوی در شرع مقدس ویا قوانین مورد امر قرار گرفته ویا منع شده است معروف ومنکر معرفی شده است.
دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی تاکید کرد :امربه معروف ونهی از منکر دعوت و واداشتن دیگران به معروف ونهی وبازداشتن از منکر است وبه هیچ عنوان مراتب عملی را شامل نمی شود.
وی افزود :طبق قانون مرتبه عملی امربه معروف ونهی از منکر در موارد وحدودی که قوانین مقرر کرده تنها وظیفه دولت است وطبق فرمایش مقام معظم رهبری هیچ فردی حق ندارد حتی اگر دستگاههای مسئول کوتاهی کردند در این مرتبه ورود پیدا کند.
ارجائی با تشریح ساختار تشکیلاتی ابلاغی برای ستاد که شامل سه مدیریت وپنج معاونت است گفت : وظیفه معاونت دولت به دولت ومردم که همان معاونت ادارات وسازمان هااست .امربه معروف ونهی از منکر دولت به دولت ودولت به مردم رابرعهده دارد.
وی تشریح وترغیب تبیین ، تعیین ،کنترل ونظارت نوشتاری ولسانی را از جمله وظایف شوراهای امربه معروف ادارات ذکر کرد وگفت :احصاء معروفات ومنکرات تخصصی هر دستگاه باید توسط شورای امربه معروف ونهی از منکر همان دستگاه اجرایی در دستور کار قرار گیرد.
دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی به تشریح بخش وظایف دولت به مردم پرداخت وگفت : احصای حقوق وتکالیف مردم نسبت به هر دستگاه نیز برعهده شورای امربه معروف ونهی از منکر همان دستگاه است.
وی تاکیدکرد : مردم باید از حقوق خود نسبت به دستگاه های اجرایی حکومت آشناباشند و در تکایف عمومی نیز برای جامعه آگاه سازی شود تا علاوه برجلوگیری از انحرافات در انجام امور تسریع شود.
در این جلسه از خدمات 8ساله علی مولوی حقیقی در سمت معاونت ادارات وسازمانهای ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان تقدیر واحسان ارکانی با حکم امام جمعه مشهد ورئیس ستاد امربه معروف ونهی از منکر به عنوان معاون امربه معروف دولت به دولت ومردم تعیین شد.
طی مراسمی ، احسان ارکانی با حکم امام جمعه مشهد ورئیس ستاد امربه معروف ونهی از منکر به عنوان معاون امربه معروف دولت به دولت ومردم تعیین شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی